Saturday, October 3, 2020

Ta tida tilbake :)

I en hektisk hverdag er det viktig å ta vare på seg selv. Jeg har lagt ei bra uke bak meg. Travle men bra dager på jobb, gøye yogatimer og gode relasjoner. Men det blir lite egentid, noe som har blitt mer og mer viktig for meg. Da var det nødvendig med en Tovedag - lørdagen ble en herlig dag full av egentid og masse ting jeg liker å bruke tid på:

Våknet tidlig etter en god natts søvn. Starta sesongen for gasspeisen, er så glad i den. Gir en så god og fin varme i leiligheta. Men det er litt varmt ute for å ha den i bruk egentlig, så det førte til at jeg har svetta som en narkis i hele dag pga badstue inne!! Haha. Reiv av sengetøyet og kasta alt ut til lufting. Rene og lufta sengetøy er noe av det beste som fins. Støvsugde hele leiligheta. Klesvask. En god frokost med eggerøre og laks. Bakte fylte horn til lunsj og til besøk i morgen. Tok bilde av det siste strikkeprosjektet, postet på Instagram. En god blund på sofaen. Vannbytte og opprydding i akvariet. Oppdaga 4 nye guppyyngel. Bakte kanelsnurrer, et must å ha i frysern utover høsten. Shining av kjøkkenet, før det snart skal lages semi hjemmelaga pizza til middag - Peppes bunn og ingredienser med litt ekstra topping. En dusj er obligatorisk med rent sengetøy. Og så blir det nok NrkTv og strikking resten av kvelden.

En god dag som gir meg energi, får meg ajour og i balanse igjen. Innser nå at jeg på virkelig har blitt voksen... God helg!

No comments:

Post a Comment