Wednesday, January 1, 2020

GODT NYTT ÅR!

Tar du deg selv noen ganger i å glemme betydningen av hverdagslige ord og uttrykk som vi slenger rundt oss? Og tenker du på hva du sier når du ønsker GOD JUL eller GODT NYTT ÅR? For mange tipper jeg at det drukner på samme måte som årsaken til julehøyden forsvinner i gavejag, pynt og maten. Og nyttårsfeiringa blir et velde i fyrverkeri og bobler fremfor tanker om året som har gått og det nye som starter.

I tunge og vanskelige tider (og ja, kanskje pga alderen også) så siger slike betydninger mer inn på meg. At dette skal bli et godt nytt år. Forventningene er høye til det nye året - og det nye 10-året! Dette har jeg bestemt meg for skal bli det beste hittil i livet! Jeg har nemlig tro på at man i stor grad kan og bør tenke seg friskere og gladere. Med samme prinsipp som at man faktisk blir i bedre humør hvis man bestemmer seg for å smile først.


Så kjære venner: Ha et riktig godt nytt år!

No comments:

Post a Comment