Tuesday, January 28, 2020

Yogaretreat Senegal, januar 2020

Jeg har perset i ferieopplevelse!

I fjor sommer fortalte min venninne Elin om en tur hun skulle på, og samtidig hjelpe til med å promotere. En yogatur til Senegal ved et gjestehus som var eid og drevet av ei venninne. Wow så eksotisk, tenkte jeg. Da det fine blogginnlegget hennes kom ble jeg så gira at jeg meldte meg på! Dermed startet jeg 2020 med å reise 2 uker til Senegal, nærmere bestemt til gjestehuset TinTing hvor ærendet var å praktisere yoga 2 ganger om dagen i naturskjønne omgivelser. Det var en tur jeg syns det var vanskelig å forberede seg til. Hva skulle en pakke med seg, hvordan ble klimaet? Ville gruppetur passe meg?

Hva kan jeg si? De forventningene en hadde lagd seg ble så til de grader overgått på alle måter. Fine folk, klimaet, utflukter og opplevelser, nydelig kortreist mat, det sosiale kombinert i god balanse med mye egentid. Herlig yoga som balanserte det fysiske med det mentale - en skikkelig reise for både kropp og sinn. Eksotiske og enkle omgivelser hvor en virkelig blir minnet på hvor kontrastfyllt livet og verden er. Inntrykkene var mange og kraftfulle, og nå kjenner jeg veldig på lengsel og savnet og gleder meg til neste tur. Jeg hadde med meg kamera, og her er et album hvor jeg har samlet et knippe bilder:

https://flic.kr/s/aHsmL2mSLe

No comments:

Post a Comment