Sunday, May 10, 2020

Strikkedilla

Jeg har fått strikkedilla! Lenge har jeg hatt en liten sittepuff med garn og sporadiske strikkeprosjekter. I hovedsak babystuff og tilbehør som jeg syns har vært overkommelige prosjekter. Voksenstrikk har vært utelukket fordi jeg har fryktet all jobben og at nedturen skulle bli for stor når plagget ikke passer. Men så startet noen damer på jobb en uhøytidelig strikkeklubb som jeg joina i fjor høst. Det sosiale aspektet lokket meg og brått var jeg i gang med voksenstrikk. Lang historie kort: da jeg lot meg inspirere av strikkesamholdet, styling og strytebilder på Instagram så har jeg på ordentlig latt meg bite av basillen! Bestillinger fra imponerte venner renner inn og sammen med isolasjon i koronatider så har det blitt mange gøyale prosjekter. På kort tid har gjøremålslista og ønskelista vokst seg store og lange. Skrytealbum:

Min aller første voksenstrikk: Sorbet Cardigan. Blingsa på pinnestr og gikk på en nybegynnersmell. Ble for liten til meg og måtte doneres til en fellow strikkedame. Må summe meg litt før jeg begir meg ut på et nytt forsøk. Fikk oppstarthjelp til styling og fotografering.

Min første vellykkede voksenstrikk: Sorbet Bluse til meg selv. Fornøyd med oppskrifta, det myke deilige garnet (Filcolana Tilia), fargevalget, størrelsen og egenkomponert bilde.

Ankers trøye til en liten tøff dame jeg kjenner på 4 år, i Sandnes merinoull. Gøy og kjapp å strikke. Nå begynner stylingen og fotoshoots å bedre seg.

Ingen dikkedarer genser til en rosaglad fjortis. Filcolana Anina og Tilia i skjønn forening. Genseren ble overraskende bra og jeg ønsker meg en lik genser i en mer Tovevennlig fargepalett.

Etter 4 gavestrikk på rad måtte det egostrikk til for å holde motivasjonen oppe. Sunday sweater mohair edition (dobbeltråd med min favoritt Tilia, farge Sienna). Myk og deilig, og passelig lun til meg.

No comments:

Post a Comment